Tου Παν. Μεταξάτου

Ο ένθεος (εντός και θεός) είναι αυτός που έχει το θεό μέσα του.
Οι αρχαίοι μας πρόγονοι, απέδιδαν λοιπόν στον ενθουσιασμένο θεϊκές ιδιότητες (μπορούσε να κάνει τα πάντα). Στα συμπόσια μάλιστα που διοργάνωναν στην αρχαία Ελλάδα, είχαν τους ενθουσιαστές ένα είδος ανιματέρ, οι οποίοι ”προθέρμαιναν” την ομήγυρι με ιστορίες, απαγγελίες, ανακοινώσεις, αστεία κ.α. και προετοίμαζαν τους παριστάμενους να “συντονισθούν” στο ανάλογο επίπεδο.
-Ποιο είναι όμως αυτό το υπόβαθρο του ενθουσιασμού ?
-Τι πραγματικά γίνεται μέσα στον εγκέφαλο και κατ’επέκταση στο σώμα ?

Οι νευρολόγοι και οι ενδοκρινολόγοι μας πληροφορούν, ότι σημαντικές χημικές αντιδράσεις προκαλούνται στον εγκέφαλο, ο οποίος απελευθερώνει ισχυρότατες ορμόνες όπως η ντοπαμίνη, η σεροτονίνη, αλλά και αδρεναλίνη, κορτιζόνη κ.α. Η επίδραση αυτών των ορμονών στο σώμα, δίνει εξαιρετική ευεξία (ο ενθουσιασμένος δεν κρατιέται με τίποτα, λέει ο λαός).
Η μεγάλη αλλαγή όμως γίνεται στη δημιουργική δυνατότητα της φαντασίας. Η φαντασία είναι αυτό που μας ξεχωρίζει από το ζωικό βασίλειο. Είναι η νοητική μας επίδραση στο κβαντικό ολογράφημα. Στη ζωή μας κάνουμε αυτό που φανταζόμαστε καλό ή κακό.
Στην πράξη είναι η παραγωγή (δημιουργία) μιας σκέψης, μιας νοητικής απεικόνισης πρωτότυπης ή μετασχηματισμένης. Μιας εικόνας ή ενός σεναρίου με προσθήκες, αφαιρέσεις, μειώσεις. Τα ”εργαλεία” της φαντασίας είναι η υπερβολή, η υπέρβαση, το εξωπραγματικό, το αδύνατο, το απίθανο, το επαναστατικό, χωρίς όρια, περιορισμούς, πέρα από τη λογική αλλά παράλληλα λύνει το πρόβλημα, δίνει νέα διάσταση και προφανώς καινούριο νόημα στην πραγματικότητα μας.
Χωρίς φαντασία θα ζούσαμε μια ζωή ανάλογη των πιθήκων. Η συμπαντική πηγή, ευφυΐα, ανώτερη δύναμη, θεός ή όπως αλλιώς θέλετε να την ονομάσουμε, μας έδωσε μια από τις δικές της ιδιότητες που οδήγησε στη δημιουργία.
Στη ΝΑSA βρήκαν μετά από μακρόχρονη έρευνα, ότι τα παιδιά στα πέντε τους χρόνια διαθέτουν κατά 98% ισχυρότατη φαντασία. Η δημιουργικότητα τους είναι στο υψηλότερο επίπεδο της.
Ένα παιδί μπορεί να παίξει και να χαίρεται με τα πιο απλά πράγματα (χαρτόκουτα, κομμάτια ξύλου, πέτρες, νερό, χώμα) μετατρέποντας τα αυτόματα σε μεταφορικά μέσα, ή τα μετασχηματίζει σε κάτι άλλο, τους δίνει ζωή και ανθρώπινες ιδιότητες, επικοινωνεί με το δικό του τρόπο μαζί τους.
Μετά τα πέντε που αρχίζει η τυπική εκπαίδευση, σταδιακά μειώνεται η αυθόρμητη αντίδραση της φαντασίας και αρχίζουν να ενισχύονται λογικοί συνδυασμοί που στηρίζονται στη γνώση που το παιδί πλέον αρχίζει να αποθηκεύει στη μνήμη του.
Δυστυχώς το αποτέλεσμα αυτής της εκπαίδευσης καταλήγει στο τέλος, σύμφωνα πάντα με την έρευνα, στο απογοητευτικό αποτέλεσμα ότι μόνο το 2% των ανθρώπων διατηρεί τις αρχικές ιδιότητες της φαντασίας από το 98% που ξεκίνησε σαν παιδί.
Ποια είναι η λύση;
Ο dr. George Land που μαζί με τον dr. Beth Jarman, διεξήγαγε αυτήν την έρευνα λέει “ Αυτή η ικανότητα που έχουμε στα πέντε μας χρόνια ποτέ δεν μας εγκαταλείπει. Αρκεί να βρούμε τον πεντάχρονο εαυτό μας”.

Όταν το 1966 ο πρωτοπόρος ερευνητής τότε, Jose Silva παρουσίασε για πρώτη φορά το σεμινάριο της ομώνυμης μεθόδου του, Μέθοδος Σίλβα, έφερε πραγματική επανάσταση στους ανθρώπους, που μπορούσαν να ”ξαναγίνουν” παιδιά.
Ανακάλυπταν ξαφνικά οι συμμετέχοντες ότι οι δυνατότητες του νου τους ήταν απεριόριστες και η ενεργοποίηση της φαντασίας τους ξανά, έδινε νέα διάσταση στην πραγματικότητα τους.
Μπορούσαν να πάρουν τη ζωή τους στα χέρια τους ξανά.

Σήμερα η Μέθοδος Silva διδάσκεται σε 131 χώρες σε 47 διαφορετικές γλώσσες σε εκατομμύρια ανθρώπους. Ο ιδρυτής της έχει αναγνωρισθεί από 62 πανεπιστημιακά ιδρύματα, και έχει βραβευθεί με τον επίζηλο τίτλο Dr of Humanity. Έχουν γραφεί πάνω από 120 βιβλία για αυτήν (11 στα ελληνικά) και χιλιάδες επιστημονικά άρθρα.
Για την Ελλάδα και την Κύπρο μπορείτε να μάθετε περισσότερα στο www.silva.gr , στο τηλέφωνο 2103610822 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση methodossilva@gmail.com.

Αυτό το σύμπαν εξελίσσεται και μεγαλώνει από τη φαντασία των ανθρώπων

Share This

Share This

Share this post with your friends!